Search

Kroppen er til for å brukes - små grep kan gi gode resultater!

Som nevnt i forrige innlegg vil 30 minutter fysisk aktivitet om dagen gi positive helsegevinster. Du bør bli litt andpusten og varm på ryggen, men du trenger ikke trene knallhardt for å kjenne forskjell.


Små grep kan gi gode resultater - og her har vi tips til små grep for å lettere oppnå resultatene og gevinstene:


1. Sett deg et mål

Målet må være konkret, realistisk og ikke minst noe du virkelig har lyst til å oppnå. Det er viktig at målet er attraktivt for deg, dette for at det skal bli mer motiverende og det vil gjøre målet godt oppnåelig.


2. Lag en plan

Lag deg en ukeplan. Her skriver du hva du skal gjøre, når du skal gjøre det, og eventuelt hvem du skal gjøre det sammen med. Å avtale og gjøre det sammen med noen er både hyggelig og sosialt, samt at det kan gjøre det lettere å holde seg til planen. Finn frem det du trenger til morgendagen kvelden før.


3. Forutse motstand og hindringer

Det kommer til å regne. Barna må plutselig kjøres til et annet sted til et annet tidspunkt.

Ja, det kommer noe i veien. Hva skal du gjøre når det skjer? (For det kommer til å skje).


4. Lag deg regler for å få ubrytelige rutiner

..av typen: “jeg skal gå minst 30 minutter hver dag etter middag”. Gode regler og rutiner overgår slapp viljestyrke.


5. Oppsummer uka

Har du holdt deg til planen? Gikk det strålende, dårlig eller ok? Gi deg en klapp på skuldra! Hvordan vil planen se ut til neste uke?







Referanser:

https://hvemereldst.no/tips

21 views0 comments

Recent Posts

See All

BLOGG